Rehberlik Servisi

16.10.2017 720

REHBERLİK SERVİSİYLE ÖĞRENCİYE KAZANDIRILMAK İSTENEN NEDİR?

Rehberlik bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, ilgili kişilerce yürütülen hizmetlerdir. 
Bu hizmetler yürütüleürken şunlara dikkat edilmelidir;

  • Rehberlik, bireye doğrudan yapılan tek yönlü bir yardım değildir.
  • Bireyin yapamadıklarını onun yerine yapmak değildir.
  • Bireyin sadece bir yönüyle ilgilenmek değildir.
  • Disiplin, yargılama ve ceza verme işi değildir.
  • Sadece bilgi aktarma işi değildir.

 

Okullarımızda yürütülen rehberlik hizmetlerinin amaçları;

  • Öğrencilerin kendisini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına,
  • Gelişimine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri, toplumun beklentilerini tanımasına
  • Temel eğitimden başlayarak ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine,
  • Problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine,
  • Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.

Kenidini gerçekleştirmekte olan birey; kim olduğunu gerçekçi bir gözle algıladığı gibi kim olabileceği hakkındada daha tutarlı kişiliğe sahiptir. Hem kendisi hemde başkaları hakkında iyi düşüncelere sahiptir. Kendisine saygı duyar ve kendini olduğu gibi kabül eder. Duygu ve düşüncelerini uygun bir şekilde dile getitir. Değişmeye ve yeni yaşantılara açıktır. Kendini gerçekleştirme yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Bu nedenle hayatın her döneminde ilgi ve yetenek yönünden en üst seviyeye ulaşmak için çaba gösterilmelidir. Rehberlik hizmetleri ile öğrencileri yakından tanımak amaçlanmaktadır. Öğrencileri yakından tanımanın üç bakımdan önemi vardır;

  • Size kazandırılacak bilgi ve beceri yönünden,
  • Duygusal, zihinsel, bedensel ve sosyal yönden,
  • Toplumsal yönden